symphony of sound

Thursday, July 2, 2009

june 21st 2008: goodbye Fredrikstad, hello San Francisco!

Okei, så siden vi ikke fikk dratt til USA i år, tenkte jeg at jeg kunne begynne å vise litt bilder og fortelle litt om USA-turen i fjor sommer. Jeg skrev dagbok på datan hver dag, fordi jeg ikke ville glemme noe. Vi var der i nesten 4 uker, så det ble ganske mye til slutt. Jeg endte opp med 24 sider i Word med skriftstørrelse 11, så da sier det seg selv at jeg må ta det litt etter litt, dag etter dag mest sannsynlig. Jeg prøver nå med det første innlegget så får dere si om dere synes det er en god eller dårlig idé :)

Turen vår startet klokka 4 på morgenen. Min begynte selvfølgelig mye tidligere, siden jeg ikke klarte, eller hadde planer om å legge meg. Selv om jeg hadde mange timer på meg, og hadde brukt laaang tid til planlegging, klarte jeg allikevel å glemme noe - solbrillene. Planen min slo feil da. Så fort vi fikk satt oss i bilen var jeg borte, og våkna ikke før vi var framme på Gardermoen. Da ble vi plassert på en veldig, veldig folksom buss som skulle kjøre oss til inngangen. Innsjekking og alt gikk greit. Så satt vi oss her.

Og her er flyet som skulle ta oss til London, Heathrow. Det var fra Virgin Atlantic.

Selv om dette var den korteste delen av turen føltes det som den lengste. To timer føltes som en evighet. Derfra måtte vi løpe for å rekke neste fly. IKKE vår skyld! Vi rakk det fint, heldigvis :) Både jeg og Marius (broren min) hadde høye forventninger, og så frem til klasseseter med fancy tilbehør, men den gang ei. Det var noen vanlige seter, ikke spesielt store, men noe fancy tibehør hadde vi da – egen skjerm med spill, masse filmer, lydbøker og cder! Ikke dårlig, ikke dårlig.

Flyturen til San Francisco gikk og gikk – ganske langtråkig ble det etterhvert. Heldigvis skjedde det en del da. Vi rakk aldri å bli sultne kan du si, bortsett fra mamma da, som var sulten hver eneste gang. Jeg så på en film, 27 Dresses, og en del tv-serier som Gossip Girl og Family Guy. Hørte på litt James Blunt-musikk også, og hørte på iPoden. Neida, så flyturen var grei den. Det virka som det gikk fortere nå enn forrige gang, selvom vi fløy et par timer lengre – 11 timer. Vi landa i San Francisco rundt klokka 14 lokal tid. Det første vi gjorde var å hente bagasjen, men MARERITT! Kofferten min hadde blitt igjen i London. Herre.. Vi dro hvertfall å henta leiebilen etter det. Først måtte vi ta et stilig tog som gikk rundt til forskjellige stasjoner på flyplassen! Når vi først fikk se leiebilen ble vi først ganske skuffa. Alle unntatt pappa, that is. Men den viste seg å være ganske fin. Harry på utsiden, veldig fin på innsiden. Hittil var vi storfornøyde – bilen var veldig behagelig å kjøre (i følge pappa) og deilig å sitte i.

Det første vi så av Frisco.

Hotellet var heller ikke så langt fra flyplassen. Vi bor på Sheraton Fisherman’s Wharf – et ganske fancy hotell som ligger veldig sentralt i forhold til shopping og restauranter og alt. Det fant vi fort ut rundt middagstider, og vi så etter et sted å spise. Det endte med at vi spiste på en fiskerestaurant, og jeg bestilte Salmon Teriyaki – veldig godt! Vi gikk rundt i forskjellige butikker også, men det var ganske kaldt så vi måtte dra hjem etter hvert. For det er ikke like varmt i San Francisco som man skulle tro. Vi måtte kle oss i hettegensere, jakker og det som var.
Vel hjemme på hotellrommet sovna hele gjengen ganske fort.

Flere bilder tatt rett etter at vi kjørte fra flyplassen, og inn mot byen.

Labels:

6 Comments:

Blogger sve said...

Ja, dette må du lage mer av, gøy å lese :)

Trodde det var varmt i San Francisco året rundt jeg :P

Thursday, July 02, 2009 1:45:00 PM
Anonymous Elise Bahía said...

å, ser helt herlig ut! jeg drar til new york neste uke, gleder meg sånn!:)

Thursday, July 02, 2009 6:52:00 PM
Anonymous Anonymous said...

Fortsett å skriv om USA turen :D

Saturday, July 04, 2009 10:37:00 AM
Blogger Cecilie said...

Veldig gøy å lese! Fortsett med det :) Herlige bilder. Skal skrive dagbok selv, men set blir i en bok. Mulig jeg skriver lengre innlegg på laptopen min :)

Saturday, July 04, 2009 4:45:00 PM
Blogger Marthe Sofie said...

åh, så herlig!

Saturday, July 04, 2009 8:00:00 PM
Blogger Karoline said...

Så bra dere likte det :)

Cess: jeg skrev i skoledagboken ved siden av, men der er det nesten ikke plass til å skrive noe, så derfor skrev jeg på pcn i tillegg for å få med alle detaljene :D

Monken: jeg tror egentlig det er varmt, men i alle fall da vi var der blåste det kaldt hele tiden :)