symphony of sound

Monday, January 4, 2010

året som gikk - 2009


Januar
Jeg var i bursdag til to av jentene i klassen. Jeg var så klar for USA-ferien og planla så mye jeg kunne og sparte alt jeg kunne. Fikk allikevel kjøpt meg hullete buksetights som jeg var så opphengt i. Hadde helt hekta på Linea Pelle-clutchen jeg nettopp hadde kjøpt meg. Hadde helt hekta på The City og hadde SÅ lyst på paljettlue som Erin brukte i serien. Hadde fortsatt hekta på nagler selvfølgelig.

...




Februar
Det var iskaldt ute, noe som ikke passet meg særlig bra fordi jeg helst ville bruke de nye skolettene mine hver dag. Slapp heldigvis unna Bambi-episoder på isen. Silje, Pia og jeg dro på Oslo Fashion Week noe som var utrolig koselig. Fordi vi surret så veldig gikk vi glipp av plassene våre - bummer. Det var vinterferie. Jeg fikk øynene opp for Nokie E71 og bestemte meg for at den SKULLE jeg ha, no matter what.

...





Mars
Jeg begynte å levere ut jobbsøknader, men fikk ingen svar som vanlig. Etterhvert som snøen begynte å smelte gikk jeg en del turer med Latino, hunden til noen jeg kjenner. Jeg fikk hekta på frynser og kjøpte meg to frynsevesker. Den ene er fortsatt nesten ubrukt. Synne og jeg var så desperate at vi dro til Moss for å handle på Gina Tricot. Jeg sparte fortsatt til USA-ferien og til Nokiatelefonen, og gledet meg til å begynne å kjøre scooter igjen. Det var veldig mye tull med venninner osv. Jeg tok bilder til et bildeprosjekt på skolen.

...



April
Bloggen fikk etterhvert flere besøkende noe som var veldig glad for. Jeg kjøpte min første designerlommebok fra Marc by Marc Jacobs (brukes btw hver dag og er høyt elsket). Fikk hekta på MBMJ etter det.. og Alexander Wang. Det var påskeferie og jeg dro med mamma og pappa til Grebbestad på dagstur. Både Synne og jeg hadde bursdag. Det var snakk om at vi skulle flytte og bygge nytt hus, men på grunn av en taper fra kommunen som ikke kunne jobben sin så ble det ikke noe av. Det ble ikke noe walk-in på meg nei! Nå kan du ha det på samvittigheten, jævla kommunemann! Det var fint vær ute og jeg kunne kjøre scooter igjen. Det var fortsatt mye tull med venninner, men det begynte å ordne seg etterhvert. Jeg fikk også Foley & Corinna-vesken jeg vant fra The Purse Forum + StefaniBags.com.

...




Mai
Jeg fikk endelig kjøpt drømmemobilen (i hvit) <3 src="http://img151.imageshack.us/img151/2600/91311712.jpg">


Juni
Pappa var i en mindre alvorlig bilulykke og de fant en svulst som måtte opereres bort så fort som mulig, så hele USA-turen måtte avlyses. Jeg har nok aldri vært så lei meg i hele mitt liv. Fordi pappa var syk også selvfølgelig. Heldigvis slapp jeg unna muntlig eksamen på skolen. Men sommerferien kom og jeg var i bursdag, på Postgirobygget-konsert, på jentekveld hos Kine i klassen, hadde fri fra VG hele ferien og kjørte masse scooter i bare shorts og t-skjorte fordi det var evig varmt. Jeg gikk mye i Minnetonkas, hvite stoffsko, Havaianas og slitt Levi's shorts og jeg fant frem Ray-Ban Wayfarersolbrillene fra i fjor. Elsk. Jeg fikk også skikkelig hekta på ringer etterhvert og kjøpte de i alle former og størrelser. Jeg begynte å jogge ute og klarte faktisk å gjøre det i flere uker.

...






Juli
Pappa var bedre og vi prøvde å gjøre det beste ut av ferien, så vi bestilte en tur til Kreta i en uke. Cecilie og jeg kunne ha møttes, men hun dro derfra samme dagen som vi kom eller noe. Begge var kjempeskuffa! Jeg fikk endelig svar på en av jobbsøknadene fra Rut m.fl, men fikk ikke jobben. Så Harry Potter på kino med Synne og Ingvild og hadde hekta på Before The Storm med Miley & Nick, og selvfølgelig Good Girls Go Bad med Cobra Starship og Leighton Meester. Tok en tur til Gøteborg med mamma og pappa og kjøpte kjole/topp fra Acne. Fant til min store skuffelse ingen ting Topshop-ønskelisten min der.Kjøpte cardigan fra Whyred her hjemme. Jeg var vill på sommersalg-shoppingen og kjøpte Costume på mange forskjellige språk, haha. Mannen på Platekompaniet trodde jeg var Harry Potter-frelst og jeg kjøpte signert L.A. Candy-bok fra eBay.

...




August
Cecilie og jeg møttes i Oslo etter å ha kjent hverandre i fem år eller noe. Pia og Oda reiste til USA, og Pia hadde stor avskjedsfest. Jeg begynte i andre klasse på videregående og var kjempefornøyd med de nye fagene og klassene mine. Ble kjent med mange nye mennesker. Jeg hadde paljetthekta som aldri før og fant kul militærjakke på eBay. Smoothie ble laget hver dag, og jeg begynte med VG igjen. Var i grunn dritt lei av det så jeg prøvde nok en gang å levere ut masse jobbsøknader. Jeg ble ringt opp av butikksjefen på Vero Moda dagen etterpå som ville ha meg inn til intervju. Pappa malte rommet mitt og jeg var storfornøyd!

...




September
Hørte masse på Coldplay. Jeg var på jobbintervju hos Vero Moda og ble etter noen dager tilbudt jobben. Jeg jublet! Dagene gikk, skolen ble litt tøffere og jeg innså etterhvert hvor vanskelig fysikk var. Utenom skolen var det ganske mye som skjedde hver helg med sammenkomster og fester, og jeg var stort sett veldig fornøyd :)

...







Oktober
Det var høstferie. Jeg hadde min første arbeidsdag/opplæring hos Vero Moda og elsket det. Synne var i Paris hele uka og akkurat det var litt kjedelig for meg. Lærerne pøste på med lekser sånn at jeg holdt på å dø også. Jeg jobbet både med VG og Vero Moda. Jeg kjøpte meg kopi av Balmain-jakken på BikBok og søt paljettcardigan. Hørte fortsatt på Coldplay + All Time Low. Det ble mørkere ute og jeg hadde hekta på Miu Miu, Alexander Wang, Gossip Girl, paljetter, svarte klær (in a not emo-way) og masse ringer. Innså hvor mye jeg måtte spare til 2010. Vi pusset også opp kjøkkenet og Silje og jeg hadde photshoot for et bildeprosjekt i media.

...



November
En rolig måned og ikke som mye skjedde. Jobber fortsatt både med VG og på Vero Moda samtidig. Begynte å glede meg til jul og til å slutte med VG-jobben. Jeg kjøpte awesome paljettgenser fra BikBok som jeg hadde lyst til å bruke hver dag, but couldn't. The Fray var storfavoritt på Spotify.

...





Desember
Jeg tjente masse penger og fikk spart opp veldig mye til neste års sommerferie. Vi har nok en gang tenkt til å bestille USA-ferie og har tenkt til å bli i minst 4 uker. I'm ready! Det var mange mange minusgrader ute og jeg fikk endelig brukt mine nye støvletter. Det ble juleferie, julegavene lå klare og julaften var min siste dag med VG. Katastrofefamilien klarte ikke å holde seg unna trøbbel denne ferien heller og onkel havnet på sykehuset lille julaften. Med snøen kom julestemningen og Daniel som jeg ikke har sett på 1 1/2 år kom på besøk. Jeg holdt på å dø! :D Nyttårsaften ble feiret på en bedre måte enn i fjor, og jeg fikk hekta på leopardmønster igjen. Wohoo!

Gud, som jeg elsker sneakpics av meg selv :) Takk pappa.

Labels:

10 Comments:

Blogger Guruizzm said...

NYDELIGE bilder. Hvilket kamera bruker du? Jeg vil selge mitt, er for stort og trenger et mindre.. Det så mye mindre ut enn mitt!

Ser ut som du har hatt et innholdsrikt år med mange gleder! Keep it up, så blir nok 2010 fullt med like mange gleder:)

Monday, January 04, 2010 3:03:00 AM  
Anonymous caroline said...

utrolig mange fine bilder, det fikk meg til å lengte etter sommeren!

Monday, January 04, 2010 12:52:00 PM  
Blogger Karoline said...

takk begge to :D
Guruizzm: svarte på bloggen din.

Monday, January 04, 2010 3:41:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kjempefine bilder og innkjøp! Kansje jeg har sakt det før, meen jeg Virkelig elsker bloggen din! Er fast leser! ;-)

www.fiksit.blogg.no

Monday, January 04, 2010 7:43:00 PM  
Blogger Karoline said...

takk! å, det var hyggelig å høre :D

Monday, January 04, 2010 10:38:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Elsker sånn oppsummering! Masse fine bilder :D

Monday, January 04, 2010 10:42:00 PM  
Blogger Cecilie said...

A good read indeed <3
Masse fine bilder, fine kjøp og fine opplevelser. Er så glad for at vi endelig møttes i sommer. Gleder meg til neste gang vi møtes igjen.

PS: Du er helt perfekt på bildet fra Aker Brygge <3

Tuesday, January 05, 2010 5:27:00 AM  
Anonymous ida said...

Du har rååå stil! Høres ut som et innholdsrikt år, med mye fint! Håper det går bra med pappan din nå, og at USA-turen blir knall! :)

sv: HELDIGGRIS! Haha, skulle gjerne vært deg nå!!

Tuesday, January 05, 2010 7:42:00 AM  
Blogger Karoline said...

Cecilie: gleder meg jeg også :D
Ida: oj, tusen takk! :D alt er bra med han heldigvis.

Tuesday, January 05, 2010 5:59:00 PM  
Anonymous Anette Scheele said...

masse fine bilder karoline! og du har masse fine klær, liker'e :-D

Tuesday, January 05, 2010 8:28:00 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home