symphony of sound

Friday, June 11, 2010

july 1st: next stop - the grand canyon

For de som er innom bloggen for første gang, så er disse USA-innleggene fra turen min i 2008. Skrev dagbok mens jeg var der for å ikke glemme noe, og nå er det meningen at jeg skal få lagt ut alt før jeg reiser neste gang. Begynner å få dårlig tid - nå er det bare 11 dager til!

I dag sto vi opp litt tidligere enn vanlig, hvertfall jeg og pappa. Vi skulle nemlig bade i bassenget fordi vi ikke hadde hatt tid til det tidligere. Dro til bassenget i halv 9-tiden, og var tilbake ikke så lenge etterpå. Det var et fint basseng da, eller flere var det egentlig. Vi frøs ikke heller akkurat for det var like varmt som det hadde vært de andre dagene.

On the road again

Vi ordna oss og sånt, og dro videre. Da var det bye-bye Vegas, og vi kjørte videre mot Grand Canyon. Pappa hadde bestilte hotell i Grand Canyon Village. Det syke var at vi faktisk betalte mer for det hotellrommet der enn vi gjorde på MGM! Og det hotellet i Grand Canyon var rett og slett ganske stygt. Det gikk an å sove der da, og dusjen var grei. Vi gjorde ikke så mye i dag egentlig. Vi kjørte ganske lenge, tror vi var fremme i 5-6 tiden, fant frem til rommet og gikk ut og spiste. Pappa ville ha en eller annen steak han fyren i resepsjonen anbefalte på restauranten ved siden av. Det skulle være det beste de hadde å spise i nærheten her. Mamma ville også ha det, men Marius og jeg nekta. Ikke søren om vi skulle bli skuffa enda en gang, så vi gikk til McDonalds. Vi møtte mamma og pappa på rommet igjen etterpå. Marius og jeg hadde spist cheesburgere og chips, og de hadde spist steak. Det hadde vært like dårlig som vi trodde. De hadde bestilt en eller annen pai som desert og den hadde vært like dårlig. Haha, det er bare jeg og Marius som er smarte her vettu.

Vi var forresten oppe på Grand Canyon også! Glemte det nesten, hehe. Vi snakka med han i resepsjonen først og dro opp for å se solnedgangen. Det var sinnsykt altså! Det er det største jeg har sett. Fjell så langt du kunne se altså. Tok masse bilder. Det var litt dumt at vi måtte dra rett før solnedgangen begynte skikkelig da, for vi måtte rekke restaurantene som stengte tidlig. Vi så hjort da! Det sto plutselig tre stykk rett ved veien. Jeg gikk ut for å ta bilder, og den ene var bare fire eller fem meter unna. Trodde den skulle løpe på meg først for plutselig gikk den ut fra buskene, men den bare sto der og titta på meg. Så begynte den å spise. Hihi. Det var flere som fulgte med på dem og plutselig er det en som roper "SE, EN ELG!". Dumme amerikanere..

What a view!

Hjorten var sååå nærme

Det var helt grusomme senger på det hotellet forresten. Jeg var livredd for å bli slått av mamma, for mens ho sov så klødde ho på ryggen eller noe og slang armen bakover. Holdt på å få albuen hennes i ansiktet et par ganger. Marius og pappa sin seng knirka, og pappa hadde tydeligvis tatt så mye av senga at Marius la seg på gulvet. Haha! Og han lå ved siden av air conditionen, som i tillegg bråka, så han frøs. Mamma og jeg lå på andre siden av rommet og svetta som bare det. Også sto pc’n på så den lyste opp og lyset i gangen sto på, nei jeg holdt på å klikke! Sov så dårlig hele gjengen.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home