symphony of sound

Monday, June 14, 2010

july 4th: 4th of july celebration!

Sov til rundt halv 10 i dag også. Dusja og ordna meg, så dro vi til Subway for å spise frokost. Etter det kjørte vi til Hollywood. Yay! Eller egentlig ikke. Det var ikke akkurat som på film, men var fortsatt spennende å ha vært der.


The Hollywood sign!

Vi fikk parkert etterhvert og gikk nedover Walk of Fame. Vi fant frem til en liten butikk hvor de delte ut gratis kart over forskjellige spisesteder og oversikter over hvor de forskjellige stjernene var. Det var så gøy for det hang fire bilder av Mary-Kate og Ashley der inne, fra 2004 da de fikk sin stjerne der. Jeg spurte mannen i kassa om han visste hvor stjerna deres var, og jaggu gjorde han det også. Vi gikk dit, og jeg satt på akkurat samme sted som de gjorde 29. april 2004. Tok på stjerna deres, tok bilde av den :D Det var litt kult, ja!




My hero!

Etter det var det på tide å gå ned mot den lille butikken igjen, for de drev tydeligvis med guida turer med buss rundt Hollywood. Vi bestemte oss for å slenge oss på, og bussen gikk halv 5. Før det stoppa vi et sted for å kjøpe noe å drikke. Jeg bestilte en smoothie, men det var noe de ikke hadde peiling på i det hele tatt. Den smakte rett og slett vondt. Vi rakk hvertfall frem i tide. Bussen gikk nok ikke før klokka nærmet seg 5. Det var en skikkelig skrøplig buss og i tillegg funka ikke mikrofonen til dama som skulle fortelle underveis, så hun ropte hele veien. Skikkelig dårlig opplegg! De i butikken sa at vi skulle få se hvor blant annet Lindsay Lohan bodde og allting, men vi fikk ikke se noe av det. De kjørte bare nedover et par gater og fortalte hvor Britney og Kevin forlovet seg og andre kjedelige ting. Ikke noe nyttig info for oss akurat. Vi fikk sett Hollywood-skiltet da, og jeg fikk tatt noen bilder. Etter bussturen gikk vi litt rundt før vi kjørte videre. I dag var det jo nasjonaldag og allting og pappa ville ned på Santa Monica beach, på Pier’en for å oppleve det derfra.






Det tok ikke så lang tid å kjøre dit. Vi fant parkering ganske fort, og derfra gikk vi ned. Vi hadde ikke spist siden Subway-frokosten vår, og var derfor veldig sultne. Vi endte på en italiensk restaurant nede ved pieren. De hadde skikkelig god mat! Marius og jeg bestilte calzone, mamma bestilte lasagne og pappa bestilte noe som egentlig skulla vært pasta, men som bare var kylling og noe annet. Etter det bestilte vi dessert for første gang her nede. Jeg sjokolademousse, mamma og pappa creme broulé, Marius noe annet sjokolade-ish. Syklig gode var de alle sammen! Min var skikkelig god altså, med sjokolade strødd over, saus på siden og melis til pynt. Da vi skulle bestille spurte jeg først om det var mulig å bestille crepes uten epler i midten, og da sa kelneren nei. Senere kom han allikevel bort med det til meg :D Det var litt morsomt. Han bare ”crepes uten epler til deg. Kokken laga det tilfeldigvis så hvis du vil ha det, så kan du få det”. Så fikk jeg en ekstra desert.
Etter middag gikk vi på pieren. Det skulle ikke være fyrverkeri der den kvelden, men vi kunne se det flere andre steder så det gjorde ingenting. På stranda var det satt opp lys. Det var, i følge de andre der, for soldatene som hadde dødd i krig. Det var skikkelig fint. Fikk tatt bilder av alt sammen. Av pariserhjulet også. Vi gikk bortover der en stund før vi begynte å bli slitne. Da gikk vi til bilen og kjørte hjem.


Fant fort ut at kameraet mitt tar dårlige bilder om kvelden.


Fyrverkeri i Malibu tydeligvis

Labels:

1 Comments:

Blogger Cecilie said...

Ah! Gleder meg til 4th of July-feiringa her borte i år :)

Tuesday, June 15, 2010 5:35:00 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home