symphony of sound

Saturday, June 19, 2010

july 9th: marius reiser og vi pakker til florida

Idag ble jeg vekka i 10-tiden eller noe sånt. Marius måtte ikke stå opp for han skulle ikke være med oss i dag. Han reiste hjem i dag nemlig, og orka ikke å fly i butikker når han skulle sitte så lenge på flyet senere på dagen. Derfor dro bare mamma, pappa og jeg til Santa Monica’s Third Street Promenade for å titte. Det er det vi kaller å handle – ”titte”. Titting fører alltid til pengebruk. Sånn er vi laga. Der var vi hvertfall i 11-12-tiden omtrent.

Det første vi gjorde var å se etter et sted å spise frokost. Til slutt fant vi en pub hvor de hadde egg, bacon, stekte poteter og toast – veldig godt! Hvertfall egga og beconet. Etter litt mat var vi klare til dyst, om man kan kalle det det. Jeg skulle innom Urban Outfitters hvertfall – det var helt sikkert. Jeg så nemlig på olabukser der dagen før, og i dag var det på tide å prøve noen. Nå har det seg sånn at jeg nesten har brukt opp de ca. 9000 jeg hadde med, og har bare 1500 kroner igjen, men jeg kjøpte ei olabukse fordet. Det var tøffe tider å gå ned den gata uten å kunne bruke noen ting. Vi var innom både Forever 21, hvor jeg ville kjøpe ei bukse og ei veske (som var veldig fin!), og Victoria’s Secret hvor jeg fant en genser og ei bukse. Den svei kan du si! Huff og huff. Jeg kom meg gjennom dagen da. Tillot megselv å handle på Barnes and Nobles for der hadde de noen av dvdene jeg ville ha. Brukte hele $60, men det får heller være. De skulle jeg kjøpt uansett.

Før vi dro hjemover satte vi oss på Starbucks hvor mamma satt med en Iced Vanilla Latte, pappa med en muffins og en Double Chocolate Chip Frappuchino, og jeg med blåbærmuffins. Mens vi har vært her har vi kjøpt forbi Jamba Juice flere ganger, og i dag ville jeg teste den så det ble ikke no Starbucks på meg. Jeg valgte et sunnere alternativ og kjøpte en liten strawberry/banana/apple-strawberryjuice smoothie. Utrolig god!


Den fantastiske utsikten fra hotellrommet, hoho

Vi var tilbake på hotellet i fire-tiden. Da måtte vi nesten være hjemme fordi vi skulle sende av gårde Marius med flyet hjem. Han ville nemlig ikke være med til Florida den gangen her, og skulle fly hjem alene. Pappa hjalp til med pakking og var med på in-checking på LAX, som er hotellets nærmeste nabo omtrent. Mamma og jeg sto på hotellet og vinka bare. Så gikk vi opp for å vente på pappa. Det var en stund siden frokosten så vi begynte å bli sultne. Nå måtte pappa komme tilbake daa!


Mamma som venter på at pappa skal komme tilbake

Og det gjorde han.. til slutt, og vi gikk til McDonalds. Før det bestilte vi hotell i Miami fra Hotwire. Vi endte på Chesterfield Hotel på Miami Beach. Høres bra ut, men det vet vi ikke før i morgen. Gleder meg til å se bilen vi har leid også, for den gangen her skal vi ha en SUV – wee! ANYWAY, vi gikk til McDonalds borti gata og kom mette tilbake. Jeg bestilte som vanlig plain double cheeseburger med bacon. Ikke særlig sunt, men det er så mye rart på McDonalds.


Rommet begynte å bli tomt

Etter middag var det vår tur å pakke. Alt skulle tas ut, legges ut på senga, tas bilder av (i tilfelle koffertene blir borte) for så å legges ned i kofferter igjen. Pakkinga overlater vi til pappa selv om jeg har arvet hans pakkeegenskaper. Mamma har de garantert ikke så hun ser på. Nå er klokka blitt kvart over 11 på kvelden, mamma har lagt seg, pappa skal legge seg snart og det skal jeg også. Blir tross alt vekka halv 8 i morgen, fordi vi må dra senest 9 fra hotellet. Flyet går fra LAX klokka 12, og senere på dagen lander vi i Miami. Snakkes på Miami Beach! ;)

Kjøpt i dag:
● Full House sesong 4 på DVD
● Laguna Beach sesong 1 på DVD
● Olabukse fra Urban Outfitters


På vei til tante og onkel


Og da stopper jeg der :) Det er ikke så mye å fortelle fra Florida føler jeg, og det blir rett og slett ikke tid til å legge ut de siste innleggene før jeg reiser til New York. Derfor tenkte jeg det var bedre å bare vente til jeg reiser med å skrive mer om USA.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home